Test Rig Development for Dual-Fuel Combustion Characterization in Optical Constant-Volume

Ing. J. QUOIDBACH
Dr A.P. CARLUCCI
Ir. C. CHARLIER
UNIVERSITA DEL SALENTO
HELMo-GRAMME – Liège

La combustion dual a montré un potentiel important dans la réduction des émissions tel que les oxydes d'azote et les suies. Par conséquent, une compréhension plus en profondeur des phénomènes contrôlant les processus d'allumage et de combustion dual est nécessaire pour encore améliorer le comportement du moteur. Le défi est de concevoir et mettre en œuvre un banc d'essai d'une chambre de combustion à volume constant qui permet reproduire au mieux les conditions de fonctionnement d'un moteur.

Mots-Clefs: combustibles dual, combustion, volume constant, mesures optiques, caractérisation, injection fractionnée, délai d'injection

Dual fuel combustion has shown significant potential in reducing emissions such as nitrogen oxides and soot. Therefore, a more in-depth understanding of the phenomena controlling dual-fuel ignition and combustion processes is required to further improve engine performance. The challenge is to design and implement an experimental test rig for a constant-volume combustion chamber that allows engine-like conditions to be reproduced as accurately as possible.

Keywords : dual-fuel, combustion, constant-volume, optical measurement, characterization, split injection, ignition delay

 
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Revue scientifique des ISILF n°34, 2020, p27